متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران ۲۹/۵ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۹/۵ درصدی معامللات مسکن تهران  در فروردین ۹۷به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روابط عمومی بانک مرکزی؛ گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردين ماه سال ۱۳۹۷ که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سياست های اقتصادی بانک مرکزی تهيه و منتشر شده است.
 
 در فروردین ماه سال ۱۳۹۷، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۵۰ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵۹/۰ و ۶/۳ درصد کاهش نشان می دهد.
 
حجم معاملات در فروردین ماه طبق روال هرساله و تحت تاثیر تعطیلات نوروز در سطحی بسیار پایین تر از سایر ماه های سال رقم خورده و بنابراین کاهش تعداد معاملات ثبت شده در این ماه نسبت به ماه قبل، عمدتا ناشی از این موضوع است. 
 
در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۵۵/۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۹/۵ درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش تحولات مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال 97

در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معادل 116/4 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 26/4 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است. ارقام مزبور نسب به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 43/9 و 33/9 درصد افزایش نشان می‌دهند.

گزارش تحولات مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال 97

 

انتهای پیام/

گزارش تحولات مسکن شهر تهران در فروردین ماه امسال

برچسب ها: مسکن ، بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواهشا مبلغ وام مسکن یکم را افزایش ندهید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
امار کاهش تعداد معاملات هست بعد شما میگید افزایش !!
آخرین اخبار